söndag 17 juni 2012

"Marie Erkers fina Lucia"

"Hej på er"
Hitills har vi haft rätt så fint väder idag,
men jag hör det mullra ute, lite längre bort.
Snart kommer regnet....

Igår besökte vi kära vänner, vi gratulerade
Berit som fyllt 50 år. Hipp Hipp Hurra.
Till present av oss fick hon en fin
Lucia designad av Marie Erkers
Det finns hela 7 st figurer
som bildar ett fint Luciatåg.
En bra samlar present att ge bort.

Lucian är hela 40 cm hög

Så här ser hela tåget ut.
Fina va?
Skulle själv vilja ha hela tåget.

Du "anonym" som skrev på min blogg
ang soppterrinen skriv din mailadress
så kan jag nå dig.

Snart går vi in i midsommarveckan.
Ha en skön söndag.
Kram Mimmi
♥♥♥


14 kommentarer:

  1. Hej,

    Kristin.Olsson@live.se, förlåt att jag kryssade i anonym, var inte meningen, det gick för fort. Blev så glad över att få en ledtråd i porslinsjakten.

    SvaraRadera
  2. Blev lite fundersam när du skrev om lucia i dessa tider men nu förstår jag ;) Jättefint tåg, måste vara kul att ha något sådant ovanligt.
    Jag skulle bara vara rädd att ta sönder nån...

    Kramis Suss

    SvaraRadera
  3. Hej Mimmi!
    Grattis till din vän som fyllt 50! Vilken fin present hon fick av er, kul att plocka fram det fina Luciatåget till advent!

    Ha en trevlig midsommarvecka,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Helt underbara! Visst skapar de ha-begär :)

    Ha det bra! Kram Ester

    SvaraRadera
  5. Hej vännen !
    Nu har jag läst igenom alla inlägg som du hunnit skriva sen jag sist hälsade på dej !
    Grattis till den fina stegen och den vackra tunikan !
    - Förstår att du är himla nöjd med dom köpen.
    Och Marie Erkers vackra luciatåg skulle man ju väldigt gärna vilja ha, fast man inte har någon jullängtan precis ;)
    Ha en härlig midsommarvecka !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  6. Hei på deg!
    Hvilken fin blogg du har:)
    Og så vakker gave til din venn,skulle gjerne hatt hele toget:))

    Ønsker deg en fin kveld og en riktig god ny uke!

    SvaraRadera
  7. Att få den Lucian gjorde henne troligen väldigt glad, jag hade då blivit det :). Har önskat mig det luciatåget länge men de mina tycker nog de är lite för dyrt.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Oh, vilket jättefint Luciatåg! Skulle-vilja-ha......./M

    SvaraRadera
  9. Stooooooooooooort grattis till Berit på hennes födelsedag!! Gissar att hon blev super glad över sin present!! Håller med dig, jag skulle också vilja ha hela tåget, helt underbara!!!!

    Och du, tack för din omtanke, den värmde...

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Luciatåg nu !! ;)) "skojar"jätte fin present o när den tiden kommer så är det så roligt att få plocka fram eller hur? ha en fin dag goa du!kram Jessica

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt luciatåg... ett sånt vill jag också ha :)

    Ha en bra vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. Hej :) finns luciatåget kvar? Mvh Aida

    Aida.smajlovic@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säljer det inte, är så fint. men det finns att köpa i Leksand. Mvh Mimmi

      Radera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi